Aspoň o tom lidem řekněte, vážení

5. března 2023

Jak je to s uzavřeným jednáním zastupitelů? Zákon nic takového nezakazuje. Dokonce jednací řád našeho Městského zastupitelstva Čáslav se takovým „zavřeným dveřím“ věnuje v samostatném článku 19. Neříká se zde ale nic o tom, co se zveřejní nebo nezveřejní z toho, co bylo a jak bylo za zavřenými dveřmi dohodnuto. A v tom vidíme problém. Čáslav by mohla alespoň zveřejňovat, že se něco takového chystá, pro začátek. Zkontrolujte si to: Jednací řád MZ Čáslav.

Je dobré se podívat, co si o této praxi myslí Ministerstvo vnitra, kam obecní problematika spadá. Jsou zde judikáty, a Nejvyšší správní soud k tomu uvádí třeba toto: Zda by v zájmu transparentnosti výkonu samosprávy nebylo vhodné informovat veřejnost alespoň o tom, že se předmětné pracovní schůzky zastupitelstva konají a za jakým účelem (případně z nich pořizovat alespoň stručný zápis), již ponechává Nejvyšší správní soud na úvaze představitelů města. Zde je celé stanovisko Ministerstva vnitra.

Vedle toho se tam píše, že když se takové jednání koná, má na něj navazovat posléze jednání v téže věci řádně svolaného a veřejného zastupitelstva přístupného občanům. Piráti Čáslav tuhle „neveřejnou“ záležitost chtějí změnit, a říkáme: Nebudeme se podílet na současné praxi tzv. “pracovních zastupitelstev”, kdy se zastupitelé schází za zavřenými dveřmi. Celý náš programový bod je zde: Otevřená a moderní radnice.Jen závěrem, tohle se týká nejen současného vedení města, ale i minulého. Chceš to v Čáslavi změnit? Naloď se k nám.

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Víte, kolik daly strany za volby?

Víte, kolik daly strany za volby?

Pirátská strana má plně veřejné celé účetnictví. Je on-line. Můžete si zkontrolovat, kolik stála ta která kampaň, třeba ta komunální v Čáslavi, jaký měli čáslavští Piráti rozpočet. Jestli jsme ho vyčerpali, a komu jsme konkrétně kolik platili. A kde jsme na to peníze vzali.

Co bude se skládkou?

Co bude se skládkou?

Před případným rozšířením skládky v Čáslavi je potřeba trvat na postavení propojky mezi silnicemi první třídy č. 38 a 17 s napojením na obchvat města. Nejlépe tak, že tato propojka půjde mimo současnou zástavbu na náklady investora. Po rozšíření skládky by totiž mělo dojít k více než dvojnásobnému nárůstu dopravy na veřejných komunikacích, proto je potřeba ji odklonit mimo centrum města.